Типовий ранок у типовій американській школі

Цю розповідь з Каліфорнії нам надіслав Олексій Чалий, один з костянтинівських школярів, які виграли конкурс по програмі FLEX та 2019-2020 проведуть в штатах. Тут він навчається у 6-й школі.

Завуч на вході дає усім п'ять і бажає гарного продуктивного дня.

Учитель на вході у клас безкоштовно роздає пончики.

Заняття з історії Америки виглядає так:
Містер Трексон: "Сьогодні ми з вами будемо говорити про Intolerable Acts (Британські акти стосовно колоній, які підштовхнули процес визволення)."

Студенти: "Вау! Круто! А що це?"

Вчитель: А давайте я вам зараз на цукерках M&M's поясню. (Починає роздавати усім по маленькій пачці, у якій було десь 8-10 цукерок.) Як ми знаємо, у Великій Британії існувало дві партії — Палата лордів та Палата общин. Як звати мою дочку?"

Моя однокласниця дала правильну відповідь.

Вчитель: "Лейла, ти будеш королевою. Візьми своїх найкращих друзів у Палату лордів."
Лейла взяла двох подружок.

Містер Трексон: "А тепер ви маєте назначити очільника колонії. Можете просто між собою поговорити, Палату общин можете навіть не питати — нікого їхня думка не цікавить."

Лейла: "Очільником колонії буде Алекс."

Я піднявся і пішов у центр круглого столу.

Усі, хто лишилися, — колоністи.

Містер Трексон: "Зараз ви маєте встановити пошлину, яку колоністи сплачуватимуть кожного місяця."

Ми подумали, вирішили: 5 цукерок на місяць. Я пройшовся по класу та зібрав усі податки.

Потім королева та представники Палати лордів мали виплатити мою частину. Здивувався, як мало мені залишили — заплатили лише 8 цукерок.

Наприкінці уроку усі чітко зрозуміли цю схему. Додому задали прочитати параграф.

Повірте мені: американська якість освіти далеко не найкраща у світі, але мені тут дуже подобається наглядна форма викладання нового матеріалу. Відсутність булінгу не тільки з боку дітей один до одного, а й з боку вчителя до дитини (багато моїх знайомих натикалися на таку проблему в Україні), рівність прав педагога та учня — усе це жирні плюси американської освіти. Щоб нам дійти до цього, треба подолати величезний і довгий шлях, і хто, як не педагоги, зробить перші кроки?

Я це пишу не для того, щоб показати, як круто і цікаво мені тут живеться. Моя мета — донести людям, які працюють у нашій системі освіти, що багато чого залежить саме від них. Міністр освіти не навчить нікого користуватися комп'ютером, а пан Президент не буде пояснювати, що таке гугл-класрум.

Диво 21-го століття: усі ці матеріали можна переглянути безкоштовно на Ютубі.

Маючи, з чим порівнювати, можу сказати: в Україні є все для створення найкращої у світі системи освіти: високі стандарти викладання та успішності учнів, кваліфіковані педагоги та налагоджена система. Проблема полягає у матеріальному питанні (і не тільки).

Окрім того, я не знаю, як можна вчити усі предмети так, як це вимагає Міністерство. Спеціалізацію треба вводити не з 10 класу, а з середньої школи. В Америці обрання УЧНЕМ тільки 7 предметів понижує рівень стресу та підвищує продуктивність вивчення того чи іншого предмету.

Олексій Чалий, Каліфорнія, США.